Klik op een link om een pagina te bezoeken:

Dynamisch/Dynamic

Het gaat over dynamische spring tij en dood tij maatregelen, lees hier en hier verder.

Die techniek gebruikt de op en neer gaande beweging van het water, dynamisch dus.

Met deze techniek haal je 2x zoveel energie uit een ring, een belangrijke maar moeilijke technologie.

Het kan niet op de 2 kruispunten op de wereld, misschien ook wel. ik weet het niet.

Er liggen 3 mechanisch dingen van ijzer/titanium o.i.d in het water, (zinker,drijver en een zwever)

1 ding drijft op het water en de 2e ding/mechaniek (zinker) blijft onder water hangen bij het laagste dood punt/waterstand.

Dat 1e ding (zwever) geeft het bovenste dood punt/waterstand aan, en blijft ook boven hangen.

Het is heel ingewikkeld, maar als het werkt heeft het enorme voordelen.

De (drijver) gaat gewoon op en neer met eb en vloed maar beweegt ook tussen die zinker en zwever met ontzettend hoge kracht!

Deze techniek voorspeld een beetje de waterstand mbt. eb en vloed, dynamisch dus.


De zwever en zinker passen zich bij iedere eb en vloed automatisch aan.


ps. je hebt ook statische spring een dood tij maatregelen!

ps. deze techniek kan niet als het water te hard gaat stromen!


I have several static and dynamic neap tide actions (various measures neap tide (google-translate))