Klik op een link om een pagina te bezoeken:
(Prefabricated Track)
(vertaald bericht met google translate)
Sinds het begin van de achtbanen zijn woodies op locatie gebouwd.
De stukken spoor en steun (track&support) worden op de bouwplaats gesneden en vastgemaakt.
Onlangs heeft Intamin een volledig nieuw type houten toaster gemaakt, met een geprefabriceerde track. (dit is oud nieuws)
Dit betekent dat het hout naar een fabriek wordt verzonden en met lasers wordt gesneden.
Dit zorgt voor meer precieze berekeningen.
Vervolgens worden de onderdelen naar het park verzonden.
Het hout is gesneden, zodat de stukken samenkomen als Lego-stenen.
Dit zorgt voor een snellere bouwtijd, het kost minder te bouwen en het maakt een ongelofelijk soepele rit mogelijk.
Al deze voordelen maken me aan het wonder.
Waarom zijn er maar vier van hen in de wereld?
Het kan zijn omdat het te duur is, maar elk van de ritten heeft gave reviews ontvangen.
Als ik een pretpark bezat, denk ik dat ik een uitstekende coaster wil hebben die de aanwezigheidsclassificaties zou opnemen.
Een andere theorie over waarom er zo weinig zijn, is dat fans van houten coaster niet van hen houden omdat ze zich niet voelen als woodies.
Ik ben een fan van stalen coaster, dus ik hou er absoluut van als een houten ritje glad is.
(Persoonlijk dacht ik dat ze ook rubberen wieltjes hadden, ik weet het niet zeker.)
(Ook kunnen ze iets hoger gebouwd worden, ik weet niet waarom. (yellow pine is ongeveer 30 meter hoog)
een zaak van bloemenSince the beginning of roller coasters, woodies have been built on site.
The pieces of track and support are cut and attached together at the building site.
Recently Intamin has created a completely new type of wooden coaster, one with prefabricated track. (old news)
This means that the wood is shipped to a factory and cut with lasers.
This allows for more precise cuts.
Next the parts are shipped to the park.
The wood is cut so the pieces will snap together like Lego bricks.
This allows for a speedier construction time, it costs less to build, and it allows for an incredibly smooth ride.
All these benefits make me wonder.
Why are there only four of them in the world?
It might be because it is too expensive, but each of the rides has received rave reviews.
If I owned a theme park, I think I would want an excellent coaster that would take up attendance ratings.
Another theory as to why there are so few is that wooden coaster fans don’t like them because they don’t feel like woodies.
I’m a steel coaster fan so I absolutely love it when a wooden ride is smooth.
(Personally, I thought they also had rubber wheels, I'm not sure.)
(They can also be built higher, I do not know why.(yellow pine is about 30 meters high)