Klik op een link om een pagina te bezoeken:
De Geerden 14
5334 LE Velddriel
Ik heb 3 jaar gewerkt in de carrosseriebouw als interieur ombouwer (Aquablue Minibus Industries)
I worked in bodywork for 3 years as an interior converter (Aquablue Minibus Industries)
Ze maken rolstoeltaxi's, later hadden ze het FIT systeem en heette ze Flexitrans maar nu is het failliet.
They make wheelchair taxis, later they had the FIT system and were called Flexitrans, but now it is bankrupt.
Omdat ik nog weleens in een rolstoel taxi zit zie ik dat de concurrenten een afgeleide versie van het fitsysteem gebruiken.
Because I sometimes sit in a wheelchair taxi, I see that competitors use a derivative version of the fit system.
klik/clickIk werkte daar in de werkplaats en we deden de Mercedes Sprinter cdi of de VolksWagen LT busjes ombouwen, en van deze 2 bussen had je een korte en lange wielbasis.
I worked there in the workshop and we converted the Mercedes Sprinter cdi or the VolksWagen LT vans, and of these 2 buses you had a short and long wheelbase
De Mercedes en de VW hadden allebei een turbo diesel dacht ik maar de Sprinter had ook common rail (CDI),VW gebruikte pompverstuivers geloof ik.
The Mercedes and the VW both had a turbo diesel, I thought, but the Sprinter also had common rail (CDI), I believe VW used unit injectors.
(aan deze bus had ik meegeholpen) (I helped on this bus)
Kort samengevat ging meestal de fabrieksvloer eruit + wielkasten, de hemeldelen en de ramen werden genummerd en bewaarden we.
In short, usually the factory floor went out + wheel arches, the headliners and the windows were numbered and we saved.
dan moesten we een aantal speciale railsen bevestigen die crash bestendig waren, dat moest je met 2 man doen.
then we had to attach a number of special rails that were crash-resistant, you had to do that with 2 people.
Zware rails moest in en onder de bus bevestigd worden, het reserve wiel moest even weg + remleidingen en de benzinetank moest los + een aantal beschermkappen enz.
Heavy rails had to be attached in and under the bus, the spare wheel had to go away for a while + brake lines and the petrol tank had to be removed + a number of protective caps etc.
Op die (stevige) rails kon je stoelen of rolstoelen in de taxibus bevestigen, You could attach chairs or wheelchairs in the taxi bus to those (sturdy) rails
Nadat de vloer was afgewerkt moesten de zijwanden erin + achterdeur panelen en taxistangen & de rolstoel lift + electronica enz.
After the floor was finished, the side walls had to be installed + back door panels and taxi bars & the wheelchair lift + electronics etc.
De meeste bussen hadden ook een verlaagde instap + dak ventilator, dan moest ie naar de spuitcabine enz.
Most buses also had a lowered entry + roof ventilator, then it had to go to the spray booth etc.
Je was (toen) ongeveer 2 weken bezig met een bus, nu gaat het veel sneller!
You were (then) busy with a bus for about 2 weeks, now it goes much faster!
Ik had nog wel even gewerkt met klapstoelen, dat was zeg maar de voorloper van het FIT systeem.
I had worked with folding chairs for a while, that was the predecessor of the FIT system
We hadden op mijn werk ook een spuitcabine + wasstraat enz. We also had a spray booth + car wash etc at my work.
Als de bus helemaal gecontroleerd was ging hij naar de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer)
Ik was trots op mijn werk bij Aquablue, de meeste rolstoeltaxibusjes waren crash bestendig. (speciale rails)
I was proud of my work at Aquablue, most wheelchair taxi vans were crash-resistant. (special rails)
Connexxion was onze grootste klant, daar had ik veel rolstoel taxi busjes voor gebouwd.
Connexxion was our largest customer, I had built many wheelchair taxi vans for them.
Ook had ik onder andere voor taxi van Alebeek in Rosmalen gewerkt, en zelfs taxi van Kampen in Schijndel.
I had also worked for taxi from Alebeek in Rosmalen, and even taxi from Kampen in Schijndel.
1 van mijn laatste rolstoeltaxi bussen die ik had gebouwd was voor taxi juijn, daar zat ik later vaak in toen ik niet meer kon lopen.
One of my last wheelchair taxi buses that I built was for Taxi Juijn, which I often sat in later when I could no longer walk.
Ik had dus rolstoeltaxibusjes gebouwd voor taxibedrijven door het hele land/internationaal.
So I had built wheelchair taxi vans for taxi companies throughout the country/internationally.
De laatse bus waar ik mee bezig was voor mijn ongeluk (MB Sprinter CDI) (aan de andere bus had ik meegeholpen (VW))
The last bus I was on before my accident (MB Sprinter CDI) (I helped on the other bus (VW))
Toen ik bij Peek metaalkonstructies in Hedel werkte was Autoservice International een klant van taxistangen enz. (daar had ik toen gesolliciteerd)
When I worked at Peek metal constructions in Hedel, Autoservice International was a customer of taxi rods etc. (I applied there at the time)
Op de foto hierboven was ik 20, I was here 20.
Taxi de brac ('s Hertogenbosch) is begonnen met rolstoeltaxi busjes te maken, later werd dat autoservice international.
Taxi de brac ('s Hertogenbosch) started to make wheelchair taxi vans, later that car service became international.
Na een tijdje bij autoservice gewerkt te hebben veranderde de naam in Aquablue minibus industries.
After working for a while at car service, the name changed to Aquablue minibus industries.
M'n laatste bus die ik gebouwd heb voor m'n ongeluk hierboven (verlengde mercedes sprinter CDI (5 cilinder met 160 pk)) met die VW ben ik in het ziekenhuis opgehaald, daar stond m'n naam op.
My last bus before my crash in 2003. (right - above)
Ik werkte in de werkplaats, I worked in the workshop.
Dat was leuk en mooi werk, That was fun and beautiful work!